Enkla verktyg hjälper!
När du ska starta igång eller få struktur på ditt företags/bloggs contentflöde så underlättar att ta hjälp av verktyg, Det finns flera bra molntjänster för företag för content managment men innan du lägger pengar på dessa så kommer du mycket långt med Trello och hjälper dig att fokusera på att komma igång och skapa content stället för på verktyg.
Trello är en smart, enkelt och visuellt verktyg för att organisera vad som helst tillsammans med vem som helst och det är gratis. Jag använder det både privat och i arbetet t ex inför resor, skapa affärs/marknadsplan, hålla koll på vilka barnkläder dottern kan ärva efter sonen osv. Och det går att dela listor med andra t ex perfekt för julklappslistor. Men nu ska vi fokusera på hur man parallellt kan ha flera contentprojekt rullande.
Content Marketing Institute visar en ny artikel hur man använder Trello för att själv eller med sitt team skapa ett agilt och konstant flöde med content. Keep Content Flowing With This Easy Agile Marketing Tool. Genom att lägga upp fem listor – där varje lista representerar ett steg i skapandet av ett content så vet du och teamet var i processen respektive inlägg eller produktion är.
- Research
- Writing
- Review
- Editing
- Publishing
Personligen har jag lagt till idéer som en första kolumn – där kan man samla de idéer man har för framtida arbete. Låter det intressant läs då gärna Keep Content Flowing With This Easy Agile Marketing Tool. Här beskrivs i detalj hur du kommer igång.
Lycka till!