Din utmaning

9 november, 2015

B2B företags utmaningar

 

B2B företagens utmaning…

Just nu pågår en stor transformation inom B2B företagens marknads & säljavdelningar: Hur skapar vi en effektiv kundbearbetning där vi utgår i från kundens nya köpbeteenden. Företag som vänder sig till White Hills har ofta en eller flera av dessa utmaningar eller frågeställningar:

  • Vi behöver veta mer om vår målgrupp. Idag har vi en ganska traditionella indelning utifrån bransch och inser att vi behöver ser över hur vi ser på kunderna, veta mer om deras utmaningar?
  • Vi har kommit igång med vår content men hur kan vi effektivisera arbetet och produktionen? Hur skapar vi content som hjälper kunden och samtidigt konverterar dem till leads?
  • Vår (marknadsavdelningens) leads generering går i otakt med säljavdelningen? Hur kan vi inom marknad och försäljning arbeta mer effektivt tillsammans?
  • Vi tittar på en marketing automation-lösning – vad ska vi välja utifrån vad vi har idag och budget?
  • Hur kan jag som säljare bli bättre på att använda social media för att bygga relationer både för nykundsbearbetning och med existerande kunder?
  • Om vi vill vara ”Best-in-class” inom vår bransch gällande Content Marketing och effektiv digital kundbearbetning, vad måste vi på marknad och försäljning börja med idag?
  • Vad är er utmaning? Ett tips är att ta ett teammöte och gå igenom White Hills frågeguide ”Fem trender och 27 frågor” som vi har tagit fram utifrån B2B kundernas förändrade köpbeteenden.

White Hills är en kombination av B2B-byrå och Change Management-byrå. För att lyckas idag handlar inte bara om att starta med Content Marketing eller välja ett Marketing Automation system. Hur får du hela ditt företag med på tåget, både marknadsavdelnings och säljavdelning? Läs mer om hur White Hills kan hjälpa dig

Enklaste sättet att komma igång är att träffas. Slå en signal på 070-5582881 eller maila petra@whitehills.se så bestämmer vi tid för en lunch eller möte.