Företag är lika men ändå olika

 

B2B företag utmaningar

White Hills anpassar sig efter ert behov

White Hills är en kombination av B2B-byrå och Change Management-byrå. För att lyckas idag handlar inte bara om att starta med Content Marketing eller välja ett Marketing Automation system. Hur får du hela ditt företag med på tåget, både marknadsavdelnings och säljavdelning? Vi hjälper dig steg för steg till en kundfokuserad bearbetningsstrategi där varumärke, digital dialog, personligt relationsbyggande och en utvecklad sälj- och marknadsorganisation går hand i hand. På kundens villkor. 

Fyra delområden:

1. UTSIKT GER INSIKT OCH BÄTTRE VINST

I en agil värld blir kunskap om kunder, omvärld, trender vitalt för överlevnad. Behöver ni en boost för att komma igång? Hur arbetar andra B2B företag idag med marknadsföring och försäljning? Vilka är utmaningarna?

2. MATCHA MED KUNDFOKUSERAD MARKNADSSTRATEGI

Möt kunden tidigt i köpprocessen med Content Marketing & Lead Generation – få till basen för den nya B2B marknadsföringen. Det handlar lika mycket om nya sätt att kommunicera med sina potentiella kunder som det handlar om ett nytt arbetssätt för både marknadsavdelning och försäljningsavdelning. Hur gör vi en realistisk plan som matchar både våra resurser och mål.

3. VÄSSA SÄLJAVDELNINGEN DIGITALT

För att lyckas måste säljavdelningens säljprocess matcha kundernas köpprocess. Det betyder hur kompletterar vi dagens säljarbete med nya aktiviteter för att möta kunden tidigt i köpprocessen. Dubbla möjligheterna genom att öka samarbetet med marknadsavdelningen och krydda med grunder för social selling. Ofta behöver säljavdelningen bygga digitala relationer tidigt i kundernas köpprocess för att identifiera kunder tidigt i köpprocessen.

4. SAMARBETE ÄR NYCKELN TILL FRAMGÅNG!

För att lyckas måste Marketing & Sales vara företagets nya BFF. Tillsammans bygger de kundens köpresa och smart bearbetning. Men hur ser samarbetet verkligen ut idag? Har marknadsavdelningen och försäljningsavdelningen samma syn på behov, kompetens och ansvar? Arbetar man utifrån processer idag eller måste man tillsammans ta fram företagets kundbearbetningsprocess som inbegriper både markands och försäljning?

Behöver du ett bollplank, strategi eller punktinsats

Oavsett om du är VD, marknadschef eller försäljningschef, ibland behöver man hjälp med hela processen men oftast är det vissa delar som behöver ta ett steg framåt för att helheten ska bli bättre. Ibland är utmaningen att hitta organisationens nya arbetssätt där marknad och försäljning samarbetar kring kundbearbetning. Ibland behöver man bara en dialog för att få insikt att arbeta vidare. Vad behöver du för att driva ditt företag eller team?

Enklaste sättet att komma igång är att träffas. Slå en signal på 070-5582881 eller maila petra@whitehills.se så bestämmer vi tid för en lunch eller möte.